خدمات خمکاری آهن تاپ

خدمات خمکاری – آهن تاپ
خمکاری بریک, خمکاری

سه حالت کلی سرد، گرم و القایی به عنوان روش های خمکاری لوله می باشد. در لوله های شوفاژ و یا در ساخت برخی از مبلمان های اداری به دلیل اینکه شعاع خمکاری دارای ویژگی خاصی نیست از این روش برای خم مقاطع استفاده می کنند. برای خم کردن مقاطع به این روش مقطع از بین ۳ غلتک عبور می کند و فرم دایره ای به خود می گیرد. برای خم کاری این قطعه، ورق از یک پروسه شکل دهی عبور می کند که با عملی مکانیکی و اعمال فشار بر آن، ورق را بدون شکستگی و تغییر ضخامت فرم دهی کرده و تبدیل به منحنی و اشکال زاویه دار می کنند. خمکاری ورقهای فلزی یکی از روشهای فرم دهی انواع ورقهای فلزی و غیر فلزی جهت ایجاد خم در قطعات مختلف میباشد. در فرآیند برش پلاسما، هوا یا گاز فشرده با سرعت بالا از نازل خارج شده و یک قوس الکتریکی بین گاز و سطح ورق ایجاد میشود، گاز به پلاسما تبدیل شده و در نهایت در اثر حرارت ناشی از پلاسما، فلز ذوب و برش صورت میگیرد.

بدیهی است که زمان تحویل آن طولانی تر است.

بعد از تمام شدن کار عیوبی مانند چروک خوردگی و یا بیضی شدن سطح مقطع بر روی سطح مقطع ظاهر می شود. وجود کشش و فشار در دو سطح ورق منجر به بوجود آمدن برگشت فنری در منطقه خم میشود. به دلیل خاصیت ارتجاعی در فلزات پس از خمکاری قطعات، مقداری برگشت اتفاق میافتد و زاویه خمش کمتر از زاویه خمکاری مورد نظر حاصل میشود. باز شدن دهانه خم ناشی از برگشت فنری نیز جزء معایب آن محسوب میشود. بدیهی است که زمان تحویل آن طولانی تر است. همانگونه که مشاهده می کنید، جعبه ابزار هایی برای دسترسی راحت تر به منوهای ذکر شده وجود دارد که در زمان مناسب به توضیح آنها خواهیم پرداخت. در این روش لوله بر روی یک ماشین با یک بازوی متحرک به شعاع مورد نیاز پروژه قرار می گیرد .سپس لوله فولادی از طریق سیستم هیدرولیکی هدایت می شود. روش خمکاری لوله مسی به شیوه خمکاری فشاری می باشد.

خواندن
تکمیل پروژه های آموزشی تکمیل شده در قائمشهر در 2 سال آینده

در این روش عیوب ظاهری ایجاد شده بعد از کار به راحتی قابل کنترل است. با بکار گیری از کنترلر ByVision دستگاه در کنار نرم افزار قدرتمند BySoft، برای ایجاد قطعه سهبعدی، ما را قادر میسازد تا قطعه ورقکاری، ابزارهای مورد نیاز، ترتیب صحیح خمکاری و اندازه برش را به طور کامل شبیهسازی کنیم. بنابراین محاسبه دقیق مقدار فشار وارد شده توسط پانچ با در نظر گرفتن ضخامت ورق و شکل مورد نظر خمش، قبل از خمکاری، ضروری است و از بروز اشتباهات جلوگیری میکند. در این شیوه لوله که توسط گیره به قالب محکم چفت شده است با یکدیگر شروع به چرخیدن می کنند سپس لوله در درون قالب قرار می گیرد و خم می شود. با مکانیزم خاصی که دستگاه خمکاری کششی دارد همچنین حرکت اهرم این دستگاه همراه با لوله، از دفرم یا بیضی شدن لوله جلوگیری می شود. در تب دیگر که Insertion Point است نقطه مبدأ قالب تعیین می گردد. قالب خم کاری U شکل، مشابه خم کاری گونیایی ساخته میشود.

Post was cre᠎ated with GSA ​Cont ent Ge᠎nera tor DEMO!

از روش خم کاری پرسی برای ساخت قطعات U شکل کوچک مورد استفاده در صنایع راه آهن و خودروسازی استفاده میشود. یک از انواع خمکاری سرد لوله می باشد که برای ایجاد خم با شعاع پایین و در لوله های نازک مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از اتمام کار نیازی به پوسته زدایی و یا تمیز کاری مداوم لوله و تجهیزات نیست. روش خمکاری کششی نسبت به خمکاری پرسی، خمکاری فشاری و خمکاری نوردی، جهت ارائه یک خم با کیفیت، بسیار مناسبتر می باشد و از این رو در بسیاری از کارخانجات تجهیزات سازی از آن استفاده می شود. خمکاری ورقهای فلزی یکی از عملیاتهای بسیار پرکاربرد در صنعت است و برای مقاصد گوناگونی چون ساخت باکس فلزی در صنعت الکترونیک، ساختمان سازی، دامداری و کشاورزی، کشتی سازی، کارخانجات و… از این فرآیند برای تولید باکس هایفلزی در صنایع الکترونیکی، الکتریکی، ساختمان، دامداری، کشاورزی، غذایی و… به طور کلی فرآیند خمکاری انواع ورق به نوع قطعه کار، ابعاد و ضخامت بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه فرآیند های خم برای مقاطع مختلف فولاد ضد زنگ و نیز ماشین آلات این صنعت را بررسی نماییم .

خواندن
خطرات تزریق بوتاکس چیست؟

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از خم بریک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *