حذف ۲ اسکی‌باز از پارالمپیک زمستانی بدون کارشناسی فنی!

[ad_1]

رییس انجمن پارااسکی گفت: فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک در حالی دو نفر از اسکی بازان را از بازی‌های پارالمپیک زمستانی کنار گذاشته اند که هیچ گونه کارشناسی فنی روی آنها به عمل نیامده است.

عیسی ساوه شمشکی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این که تا به امروز موفق به کسب ۳ سهمیه بازیهای پارالمپیک زمستانی توسط احمد جعفری در آلپاین و پوریا خلیل تاش و صدیقه روزبه در رشته اسنوبرد شده ایم اما کمیته ملی پارالمپیک به ما اعلام کرده در صورتی ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام می کنیم که در پارالمپیک زمستانی جزو ۱۰ نفر برتر باشند.

وی گفت: کمیته ملی پارالمپیک به ما می گوید همان طور که در پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی جوانان با اعزام کاروان کیفی موفق به کسب نتایج خوبی شدیم، در پارالمپیک زمستانی نیز این سیاست باید اجرا شود تا نتایج راضی کننده باشد.

شمشکی خاطرنشان کرد: این قیاس زمانی درست است که از پیست تخصصی و ورزشکاران از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار باشند و حداقل از ۳۶۰ روز، ۲۰۰ روز آن را اسکی کنند، در حال حاضر ۹۰ درصد از ورزشکاران خارجی که در این رشته فعالیت می کنند در گذشته قهرمانان این رشته بوده اند که در اثر تصادف دچار معلولیت شده اند اما ورزشکاران ایران مادرزادی معلول بوده و تجربه زیادی در این رشته ندارند و تنها با ۶۰ روز تمرین و با کم ترین تجهیرات، امکانات و با دست خالی موفق به کسب سهمیه شده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: طی ۴ سال گذشته یک‌مسابقه تدارکاتی برون مرزی نداشتیم و تنها امسال برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی در کاپ اروپا که در هلند برگزار شد، حضور پیدا کردیم.

خواندن
افزایش 12 درصدی تصادف شهری کرمانشاه/ 90 نفر در 5 استان کشته شدند.

شمشکی اضافه کرد: حذف احمد جعفری از آلپاین و پوریا خلیل تاش در اسنوبرد ظلم بزرگی در حق این دو ورزشکار است که فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک بدون هیچ گونه ارزیابی و کارشناسی فنی مانع اعزام این دو ورزشکار به مسابقات می شوند. 

وی گفت: در حال حاضر به جز ۳ سهمیه قطعی، شرایط کسب ۳ سهمیه دیگر را نیز داریم که کمیته ملی پارالمپیک به من قبل از خط زدن این دو ورزشکار اعلام کرد که تنها امکان اعزام ۴ ورزشکار (الهه قلی فلاح اسکی باز نابینا و کم بینا، حسین سولقانی، ابوالفضل خطیبی و صدیقه روزبه) به پارالمپیک زمستانی وجود دارد که البته تنها سهمیه صدیقه روزبه و حسین سولقانی از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک قطعی شده و  وضعیت دو ورزشکار دیگر پس از شرکت در مسابقات بین المللی مشخص خواهد شد. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیته ملی پارالمپیک با وجود این که سهمیه احمد جعفری و پوریا خلیل تاش برای شرکت در پارالمپیک زمستانی قطعی شده است، از لیست ورزشکاران اعزامی خارج کرده است، افزود: فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک برای این که در هر سه رشته اسنوبرد، آلپاین و صحرانوردی ورزشکار اعزامی به پارالمپیک زمستانی داشته باشیم، اقدام به انجام چنین کاری کرده است، در حالی که هنوز وضعیت ما برای اعزام الهه قلی فلاح و ابوالفضل خطیبی پیش از کسب سهمیه مشخص نیست.

رییس انجمن پارااسکی گفت: کمیته ملی پارالمپیک پیش از خط زدن این دو ورزشکار انتخاب نفرات اعزامی را در اختیار انجمن قرار داده بود، اما حذف هر کدام از این ورزشکاران که ۴ سال دست خالی و با کمترین امکاناتی موفق به کسب سهمیه شده اند، کار سخت و پایمال کردن زحمات آنها بود.

خواندن
پلمپ 10 اتحادیه برای تخلفات سه روز اول سال

وی اظهار کرد: من در جریان تلاش بی وقفه این دو ورزشکار برای شرکت در پارالمپیک زمستانی بودم، پوریا خلیل تاش با کم ترین امکانات از سوی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک شب ها در رستورانی در کیش کار می کرد تا بتواند هزینه ی تمرینانش و سایر خرج و مخارجش در کیش را پرداخت کند تا با آمادگی خوبی عازم چین شود، البته در جریان فعالیتش در کیش حامی مالی پیدا کرده بود که قرار بر این بود تا زمان اعزام به پارالمپیک زمستانی هزینه های او را پرداخت کند، با حذف وی از لیست ورزشکاران اعزامی، وی حامی مالی خود را نیز از دست خواهد داد، واقعا با این سیاست کمیته ملی پارالمپیک من چگونه می توانم جوابگوی این ورزشکار باشم.

شمشکی افزود: من ۶ سال بدون این که ریالی از کمیته ملی پارالمپیک دریافت کنم، برای توسعه و پیشرفت اسکی معلولان تلاش کردم و در طی این مدت تعداد اسکی بازان معلول را از یک ورزشکار به ۳۰ نفر افزایش دادم و حتی تعداد سهمیه های این رشته را در بازیهای پارالمپیک زمستانی از یک ورزشکار در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی تا ۵ سهمیه افزایش دادم، واقعا با این سیاست کمیته ملی پارالمپیک دیگر انگیزه ای برای ادامه فعالیت در این رشته ندارم.

شمشکی گفت: واقعا عادلانه نیست با یک قیاس نادرست بین بازی‌های پارالمپیک تابستانی و زمستانی، زحمات ورزشکاران را پایمال کنند. من از فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک خواهش می کنم با توجه به این که تا ۴ بهمن فرصت داریم تا لیست نفرات اعزامی را به مسئولان برگزار کننده اعلام کنیم، در صورت امکان در تصمیم خود تجدیدنظر و شرایط اعزام این دو ورزشکار به بازیهای پارالمپیک زمستانی را فراهم کنند.

خواندن
حسینی: قربانی با بز قبل از بازی ربطی به جادو ندارد!

وی در پایان افزود: هدف اصلی ما توسعه رشته اسکی معلولان است و دوست ندارم با این گونه سیاست ها، ورزشکاران دیگر انگیزه ای برای ادامه فعالیت در این رشته نداشته باشند. توسعه این رشته در این به حدی اهمیت دارد که سفیر چین چند وقت پیش ضمن بازدید از پیست اسکی توچال، از رییس فدراسیون اسکی درخواست کرد که با توجه به عدم حضور نمایندگانی از کشورهای انگلیس و آمریکا در بازیهای پارالمپیک زمستانی چین، ایران با تعداد ورزشکاران بیشتری در این رویداد مهم حضور پیدا کند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبر مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *