تکنولوژی برش لیزری را بشناسید خبرآنلاین

تکنولوژی برش لیزری را بشناسید – خبرآنلاین
برش لیزر فلزات, برش لیزر فلزات صنعتی, دستگاه برش لیزر فلزات

در گذشته جهت برش و حکاکی انواع متریال گوناگون اعم فلزات و غیرفلزات از شیوههای سنتی مکانیکی و دستی استفاده می شده است، که این روش ها دارای معایب بسیار زیادی بودند از جمله معایب این روش ها می توان به سرعت پایین انجام برش و حکاکی، کیفیت پایین انجام برش و حکاکی، تولید آلودگی های بسیار زیاد، تولید ضایعات بسیار زیاد، عدم امکان اجرای طرح های ظریف و نازک روی متریال گوناگون و همچنین محدودیت در متریال که امکان حکاکی و برش آنها وجود داشت اشاره کرد. اوایل در این صنعت تهیه متریال ضخیم با یک سطح صاف و کیفیت خوب که به لیزر اجازه دهد به مدت طولانی و دفت میلی متری برش دهد ، دشوار بود. با افزایش قدرت لیزرها و شروع به برش مواد ضخیم تر ، دستیابی به یک قطعه صاف و یکدست با کیفیت لبه خوب سخت تر شد. از طرف دیگر ممکن است یک جوشکار به همان قسمت نگاه کند و لبه ای صاف ، سازگار و با کیفیت را ببیند. بهطورکلی میتوان تیوب دستگاه لیزر را در دو دسته بندی اصلی تیوب های شیشه ای (DC) و تیوب های فلزی قرار داد. عمده تفاوت در توان تیوب لیزر ، توان پاور و نوع هد آنها ست .

برش لیزر فلزات صنعتی

اول باید بدانید که دستگاه های لیزر به دو نوع برش و حکاکی فلزات و غیرفلزات تقسیم شده اند. به دلیل نوع طراحی دستگاه مانند ارتفاع صفحه کارگیر، قطعات به کار رفته در آن و صفحه کلید و صفحه نمایش فرمان کار کردن اپراتور با دستگاه راحتتر است. برای از بین بردن فرایند اصلاح ثانویه ، برنامه نویسان مجبور بودند در گوشه های هر قطعه تغییراتی را ایجاد کنند تا از یک توان ، فرکانس و پردازش کمتری استفاده کنند.این کار زمان زیادی را در قسمت برنامه نویسی گرفت و به همین ترتیب آنها متوجه شدند که تمیز کردن لبه ها پس از برش به جای صرف وقت در برنامه نویسی ، کارآمدتر است. برای اطمینان از برش بهتر ، اپراتورها های قدیمی مجبور بودند پارامترهای برش مانند سرعت برش در گوشه های تیز را تغییر دهند ، اما متوجه شدند گاهی اوقات این کار طولانی تر از ارسال مستقیم کل اجرا به یک سیستم اشکال زدایی است. تولید کننده های دستگاه برش لیزری و سی ان سی این مسئله را متوجه شدند و باعث شدند کنترلرها فراتر از اجرای فقط یک برنامه ، فرایند های بیشتری انجام دهند. و چه چیزی رو می خوام تولید کنم و بفروشم؟

خواندن
مهلت ثبت نام رشته های بدون آزمون دوره کاردانی تمدید شد/اعلام رشته محل های جدید

برش لیزر فلزات

این مدل در ساختار خود از جت اکسیژن برخوردار بود که صنعت را در زمان خود زیر و رو می کرد . برش انواع فلز: دستگاه برش لیزری فلزات می تواند انواع فلز مانند، ورق آهن، آلومینیوم، فولاد، استیل، مس، برنج و گالوانیزه رو برش دهد. دستگاه لیزر فلزات با استفاده از تکنولوژی فایبر اقدام به برش و حکاکی انواع متریال فلزی اعم از طلا، نقره، مس، روی، آهن، آلومینیوم، استیل و همچنین آلیاژ فلزات گوناگون می نماید. در روش های حکاکی های قدیمی امکان کمرنگ شدن جوهر به مرور زمان وجود داشته است اما در حکاکی لیزری از جوهر استفاده نمیشود و با کنده کاری طرح مورد نظر بر روی متریال گوناگون انجام میشود در نتیجه ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به سایر روشهای حکاکی خواهد داشت. از جمله این مزایا میتوان به افزایش سرعت انجام کار، افزایش کیفیت انجام کار، افزایش دقت انجام کار، کاهش نیروی انسانی، کاهش در مصرف برق و سایر انرژی های لازم، کاهش آلودگی محیط زیست با حداقل نمودن ضایعات ها و بسته به صنایع گوناگون مزایای گوناگون بسیار زیادی اشاره کرد.  Th᠎is data was ​do᠎ne with the he lp of G​SA Con᠎tent  Generator DE᠎MO!

دستگاه برش لیزر فلزات

با استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات ضایعات تولیدی به حداقل میزان ممکن و میزان برق مصرفی به حداقل میزان ممکن تقلیل پیدا خواهد کرد. این تحقیق و توسعه باعث شد لیزرها برای برش قطعات با استفاده از نیتروژن قادر باشند سطحی بدون ضایعات و لبه ای تمیز و صاف تحویل دهند. به علت مزایای بیشماری که حکاکی و برش توسط دستگاه های لیزر به این صنعت وارد نموده اند تمامی شرکت های بزرگی که در این حوزه مشغول به فعالیت بوده اند اقدام به تهیه و تولید این دستگاه های حکاکی و برش نموده اند تا بتوانند شیوه ای صنعتی را به کسب و کار خود ببخشایند و سبب افزایش سرعت دقت و کیفیت در فعالیت های برش مکانیکی خود شود. می توانید با گرفتن مشاوره از کارشناسان و مشاوران این شرکت ها بهترین و مناسب ترین دستگاه های مورد نیاز صنعت کسب و کار خود را تهیه نمایید. گرمای لیزر توسط ماده قطعه جذب می شود و دمای قطعه کار به شدت افزایش می یابد. یک تکنسین به قسمت برش خورده به وسیله لیزر نگاه کرده و می فهمد که کیفیت لبه خیلی خوب نیست.

خواندن
اسکندر همچنان دنبال «زیرخاکی» است

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد برش لیزر فلزات لطفا به بازدید از وب سایت ما.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *