تلفات حرفه ای در جنگ جهانی دوم از دست رفت

[ad_1]

جنگ جهانی دوم صدمات جبران ناپذیری به دنیای هنر و فرهنگ وارد کرد. موزه‌ها و موزه‌های دائمی از حضور برخی از بی‌نظیرترین هنرمندان جهان محروم هستند و هنرمندان سال‌ها برای کشف آثار هنری گمشده وقت گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا، جهان در طول جنگ جهانی دوم شاهد سرقت و غارت پروژه های بزرگ هنری بود. خوشبختانه بسیاری از این پروژه ها توسط گروهی به نام «مردان پروژه پایدار» احیا شده اند. با این حال، بسیاری از این آثار هنری هنوز مفقود هستند. امروزه تلاشی جهانی برای ردیابی آثار هنری نازی ها که غارت شده و به صاحبان اصلی خود بازگردانده شده اند وجود دارد.

در اینجا برخی از آثار هنری مهمی که در طول جنگ جهانی دوم از بین رفته یا از بین رفته و توسط Daily Art فهرست شده است:

«تصویری از یک مرد جوان» اثر «رافائل»

تلفات حرفه ای در جنگ جهانی دوم از دست رفت

این نقاشی مشهورترین آسیب هنری لهستانی از جنگ جهانی دوم است. تابلوی “پرتره یک مرد جوان” از یک مجموعه خانوادگی در کراکوف به سرقت رفت و در سال 1939 در موزه هیتلر قرار داده شد. در پایان جنگ، این نقاشی ناپدید شده بود، اما هر چند ماه یک بار شایعاتی مبنی بر پیدا شدن آن منتشر می شد. جایی در دنیا

«نقاش در مسیر کار» اثر ونسان ون گوگ

تلفات حرفه ای در جنگ جهانی دوم از دست رفت

نقاشی ون گوگ توسط نازی ها دزدیده شد و در بمباران ماگدبورگ آلمان گم شد.

«صلیبیون» اثر گوستاو کوربه

تلفات حرفه ای در جنگ جهانی دوم از دست رفت

این نقاشی در طول جنگ جهانی دوم به همراه 154 تصویر دیگر در جریان انتقال قلعه ای در نزدیکی درسدن توسط بمباران متفقین در فوریه 1945 از بین رفت.

خواندن
برش آهن، مس، فولاد، استیل (2)

“تالار کهربا” اثر آندریاس شلاوتر

تلفات حرفه ای در جنگ جهانی دوم از دست رفت

اتاقی در کاخ کاترین در نزدیکی St. پترزبورگ با کهربا، آینه و طلا آراسته شده است. این مبلمان در طول جنگ جهانی دوم ناپدید شد و در سال 2003 بازسازی شد.

این اتاق در طول جنگ جهانی دوم با غارت اموال توسط گروهی از سربازان نازی که برای بازسازی و نمایشگاه به کونیگزبرگ برده شدند تزئین شد. وضعیت اتاق در حال حاضر مشخص نیست.

«عکس ترودو اشتاینر» اثر گوستاو کلیمت

تلفات حرفه ای در جنگ جهانی دوم از دست رفت

این تصویر جنی اشتاینر، دختر یک مجموعه دار از وین است. این عکس پس از فرار اشتاینر به اتریش در سال 1938 توسط نازی ها گرفته شد. سپس این عکس در سال 1941 به یک فرد ناشناس فروخته شد و از آن زمان هرگز دیده نشده است.

“میدان سانتا مارگاریتا” اثر Canalto

تلفات حرفه ای در جنگ جهانی دوم از دست رفت

طراحی منظره که توسط Canalto ایجاد شده است، بخشی از مجموعه ای از اسرار است که پس از فرار مالک آن به هلند در سال 1940 توسط نازی ها مصادره شده است. برخی از آثار این مجموعه به وارثان مالک اصلی بازگردانده شده است، با این حال، فنی محققان به دنبال این تصویر هستند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *