تظاهرات مردم تونس در اعتراض به تغییر سازماندهی رئیس جمهور منتخب

[ad_1]

در بحبوحه تداوم اعتراض ها به اقدام رئیس جمهور تونس، نایب رئیس معزول پارلمان روز یکشنبه با اعلام این اقدام، اعلام کرد که پارلمان به برگزاری نشست عمومی خود ادامه خواهد داد و رئیس جمهور تونس انحلال پارلمان را اعلام کرد.

خبرگزاری ایکنا به نقل از سایت روسیا الیوم نوشت: سمیرا الشواشی، نایب رئیس برکنار شده پارلمان تونس، روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که به برگزاری آنلاین مجمع ملی ادامه می دهد.

وی در بیانیه ای تاخیر در برگزاری اولین جلسه را ناشی از اتهاماتی که برخی از دستیاران علیه وی مطرح کرده اند، عنوان کرد و گفت که تاریخ جدیدی برای اولین جلسه تعیین شده است.

در پی اعتراضات اخیر در تونس، این نماینده به رئیس جمهور قیس سعید اطلاع داد. اقدامات شما خلاف قانون است و تونس باید به دموکراسی بین المللی بازگردد.

الشواشی موضوع تحویل دستیار به قوه قضاییه برای جلسه استماع آنلاین 30 مارس را “از هر نظر مضحک، مضحک و شرم آور” توصیف کرد.

سمیرا الشوشی در بیانیه خود گفت: جبهه ملی دموکراتیک که شامل ارتش ملی می شود، جبهه نجات خواهد بود.

به گفته وی، مجلس در جلسه آنلاین، نقشه هایی را در دستور کار دارد که کشور را از بحران سیاسی کنونی خارج کرده و ریاست جمهوری را زودهنگام برعهده بگیرد.

وی همچنین از پارلمان تونس خواست به جلسات آنلاین خود ادامه دهد و گفت: پارلمان به برگزاری جلسات آنلاین خود ادامه می دهد و آنها با اتهامات آزار و اذیت مواجه خواهند شد، مجازات اعدام را نمی پذیرند.

گروهی از سیاستمداران تونسی از همه احزاب و محافظه کاران به همراه مخالفان تونسی روز یکشنبه در آستانه راهپیمایی شهادت در سال 1938 در سلسله اعتراضات گسترده ای دستور سعید مبنی بر انحلال مجلس شورای ملی را محکوم کردند و تأکید کردند که; همکاری جبهه دموکراتیک در فعالیت های آن.

خواندن
ما 10 درصد از قراردادمان را گرفتیم، اما نتیجه نداد

معترضان در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور شعار «مرگ بر کودتا» سر دادند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *