تاریخ صادرات 10 ساله زنجان را شکست

[ad_1]

ایسنا/ زنجان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: پس از 10 سال صادرات به رکوردی نزدیک به نیم میلیارد دلار رسیده است.

مهدی رنگورونا ظهر امروز (21 اسفندماه) در نشست خبری با بیان اینکه انجمن صادرکنندگان زیر نظر اتاق بازرگانی ایران است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه و به ارزش 490 میلیون دلار کالاهایی انجام شده است. خارج از کشور از گمرک استان زنجان که این رقم در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 235 میلیون دلار بوده است.

وی از سابقه صادرات 10 ساله زنجان خبر داد و افزود: در سال 92 بیش از 265 میلیون دلار، در سال 93 بیش از 252 میلیون دلار، در سال 94 بیش از 228 میلیون دلار صادرات کالا از استان انجام شد. بیشترین صادرات در 10 سال گذشته و بیشترین صادرات مربوط به سال 97 بوده که به 354 میلیون دلار رسیده است.

وی گفت: به دنبال صادرات حدود نیم دلاری منطقه تا پایان سال هستیم که در سال گذشته به 108 درصد رسید. تعهدات مالی، ساعات انجام مدار و غیره.

رئیس انجمن صادرکنندگان استان های زنجان با اشاره به اینکه امسال 31 قلم کالا در سبد صادراتی قرار دارد، بیان کرد: سرب روی، مواد شیمیایی و قطعات فلزی و ترانسفورماتورها و ماشین آلات و مس و آجیل و مفتول مسی هستند. از جمله صادرات عمده محصولات استان زنجان از ابتدای سال تا کنون; این استان دارای بیش از 37 کشور و صادرات است که ترکیه، چین، عراق، امارات متحده عربی و هند پنج صادرکننده برتر هستند.

خواندن
لوله برق پی وی سی چیست؛ لوله خم پی وی سی، ویکی پایپ (2)

Rangurona درباره پیش‌بینی سال آینده گفت: «حفظ بازارهای موجود و کشف بازارهای جدید یکی از راه‌های کلیدی برای سازمان است. این گروه به دنبال بهره برداری از شرکت هایی است که به پارک های علم و فناوری متکی هستند تا علاوه بر کمک به مشاغل، سهم استانی خود را افزایش دهند.

وی بیان کرد: سفر به منطقه با شرکت های تحصیلکرده و توسعه تجارت و اقتصادی و استفاده از ظرفیت های منحصربفرد اقتصادی منطقه که امکان صادرات و کمک به سرمایه گذاران را فراهم می کند، از برنامه های توسعه مستمر این سازمان است که صادرات استان به خارج از کشور انجام می شود.

وی گفت: تیم اقتصادی استان به دنبال رونق صادرات در استان است و جلسات دولت و شورای مشورتی بخش خصوصی در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *