برش لیزر آلومینیوم با پارسیان لیزر

برش لیزر آلومینیوم با پارسیان لیزر
برش لیزر آلومینیوم, دستگاه برش لیزر آلومینیوم

دو ویژگی چکشخواری و پایین بودن سختی آن نسبت به سایر فلزات سبب شده تا در صورت تمایل، ظروف برنجی شما را با استفاده از برش لیزری به اشکال مختلف دربیاورند؛ درواقع برای آنکه وسیله برنجی ساخته شده را طرح و نقش دهند، نیاز است تا از برش لیزر برنج استفاده شود و طرحهای مورد نظر را بر روی آنها پیادهسازی کرد. علاوه بر این با توجه به قابلیت بازتابی و انعکاسی فلز آلومینیوم این امکان که به دستگاه لیزر آسیب وارد شود، و کار این دستگاه ها مختل شود، نیز وجود داشت. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد؛ برش­کاری پلاسمای آلیاژهای آلومینیوم – لیتیوم در حضور آب است. حضور آب در برشکاری این نوع از آلیاژ بسیار خطرناک است و امکان انفجار وجود دارد؛ لذا باید از میز خشک استفاده گردد و نسبت به عدم حضور آب اطمینان حاصل شود. در برشکاری آلومینیوم به روش پلاسما، از میز آب و گاز خنثی با سرعت بالا که معمولا از یک روزنه خارج می­شوند، استفاده می­گردد. This ​da​ta w as cre ated by GSA C ontent G​enerator  DE MO.

یک طرح بر روی ورق برش داده شود.

این روش می­تواند برای برش فلزاتی مانند ورق­های آلومینیومی ، مسی و فولادی توسط یک مشعل پلاسما و میز آب مورد استفاده قرار گیرد. در روش واترجت، فلزات توسط فشار آب بالا یا ترکیبی از آب و مواد ساینده برش داده می­شوند. ورق­های بسیار نازک آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۱ می­توانند به­صورت توده­ای روی هم توسط این روش برش داده شوند. در برخی از موارد تنها سایز و ابعاد برای برش مد نظر قرار میگیرند و در برخی موارد نیز ممکن است قرار باشد تا در برش لیزر آلومینیوم یک طرح بر روی ورق برش داده شود. نکته بعدی که در مورد رعایت نکات ایمنی باید مورد توجه اپراتور دستگاه لیزر قرار گیرد این است که به هیچ عنوان نباید دستگاه را در زمانی که مشغول به کار است ترک کند. در برش قطعات فلزی و غیر فلزی توجه به چند نکته و اصول بسیار حائز اهمیت است. از این روش می توان برای برش بسیاری از مواد غیر فلزی مانند ام دی اف, پلکسی گلاس, پارچه, چرم طبیعی و مصنوعی, برش لیزری پروفیل آلومینیوم مواد پلاستیکی و بعضی لاستیک ها استفاده کرد.

خواندن
افتتاح باشگاه سوارکاری در مسجد سلیمان

دستگاه برش لیزر آلومینیوم

در روش لیزر برش مس، یک سورس به عنوان منبع نور را به سمت سطح متریال تابانده و کار برش را انجام میدهد؛ به این نکته توجه داشته باشید که توان دستگاه بر اساس جنس و ضخامت قطعه تعیین می شود. برش لیزر آلومینیومی که با دستگاه لیزر صورت میگیرد سبب می شود تا هیچگونه فرو رفتگی در ورقه ی آلومینیومی ایجاد نشود؛ اصطلاحا ورقه ی آلومینیومی دچار خراش هایی بر اثر برش نمی شود. ماهیت با ارزش این نوع برش که با پرتوهای لیزر انجام میشود، در تولید ورقهای بسیار نازک آلومینیومی بیشتر مشخص میشود. این مورد و دیگر انواع استفاده از برش لیزر آلومینیوم در صنایع مدرن از جمله سیستمهای برش لیزری اتوماتیک با افزایش بازده کاری و کاهش متریال مصرفی نمونههای خوبی از بهصرفه و اقتصادی بودن این روشهای نوین هستند. برش لیزر آلومینیوم همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد نسبت به روش های سنتی برش از کیفیت بالایی برخوردار است اما هر چه دستگاه ها و تجهیزات برش لیزر مدرن تر باشند در نتیجه برشی با کیفیت تر انجام خواهد شد.

در خانه طراحان سام با استفاده از دستگاه برش لیزر CO2 انجام می شود. دستگاه برش لیزر آلومینیوم یکی از دستگاه هایی می باشد که میتوان آن را تحولی بزرگ در زمینه برش آلومینیوم و همچنین برش فلزات دانست . علاوه بر این ویژگی هایی مانند تک رنگ بودن فرکانس، طول موج پرتوی لیزر را تعیین می کند. این می تواند یک پرتوی مادون قرمز مداوم یا موزون را شلیک کند که می تواند توسط تجهیزات ثانویه مانند لامپ های پمپاژ نوری یا دیودها تقویت شود. اما محاسبه دقیق هزینهها در روشهای جدید مانند برش لیزر آلومینیوم نشان میدهد که این تصورات از پایه غلط است! همچنین تجهیزات موراستفاده برای برش لیزر فایبر این فلزات نیز بسیار گران و هزینه بر هستند. مجموعۀ برش لیزر نیک نیز با علم به این موضوع مهم، اقدام به تأمین دستگاه های برش لیزر نموده است و بدین وسیله اقدام به ارائه انواع خدمات برش لیزر آلومینیوم، برش لیزر استیل، برش لیزر برنج و دیگر فلزات رایج در بازار می نماید. دستگاه های لیزر شرکت نوین تاک دارای یکسال گارانتی بی قید و شرط و ده سال خدمات پس از فروش می باشد.

خواندن
پاندورا مجلس طلا و جواهرات را ترک می کند!؟

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *