این شیرآلات برای متناسبسازی طراحی نشدهاند

این شیرآلات برای متناسبسازی طراحی نشدهاند
بال ولو

چنانچه مساحت مجرای عبور سیال، از مساحت خط لوله كوچكتر باشد (Reduce Bore) نامیده می شود. ۱- بصورت كاهش در سطح مقطع (Reduced Bore) در اين نوع يك حالت اُرفيس مانند داريم و سطع مقطع حفره روي گوي كمتر از ورودي و خروجي شير است. این نوع شیر ها قابلیت کنترل جریان بسیار خوبی دارد چون سطح مقطع عبور سیال، از تقاطع سطح سوراخ دایره ای در توپی و سطع دایره ای قسمت نشیمنگاهی ایجاد می شود. وقتی ساقه شیر به یک چهارم چرخش تبدیل می شود ، سوراخ یا به جریان باز می شود و اجازه می دهد سیال از آن عبور کند یا برای جلوگیری از جریان رسانه بسته می شود. بدنه این شیر از میلگرد فولادی و یا استیل بستگی به نوع سفارش مشتری تولید میگردد. واشر آب بند این نوع شیر بستگی به نوع دما درخواستی مشتری دارد. توجه به جهت دسته شیر توپی مهم است تا بدانید شیر باز است یا بسته. در یک موقعیت کاهش فشار، جایگاه ولو توپی به دلیل برخورد جریان با سرعت بالا تا حدی در معرض قرار میگیرد و به سرعت از بین میرود. هنگامی که ولو ها دارای سیت های نرم هستند، طراحی آنها باید پیوستگی الکتریکی بین بال و بدنه را با استفاده از یک دستگاه آنتی استاتیک تضمین کند.

یا شیر توپی (Ball Valve)، دو قسمت وجود دارد.

ولو های توپی در مقایسه با ولو های گیت به فضای کوچکتری نیاز دارند. ولو های توپی به روغنکاری نیاز ندارند. در طراحی این نوع شیر یعنی بال ولو یا شیر توپی (Ball Valve)، دو قسمت وجود دارد. این نوع شیرها با بدنه ای از جنس کست یا فورج (مونوبلاک یا اسپلیت) در دسترس هستند. با حركت ساقه شير به اندازه يك قوس ۹۰ درجه، شير باز يا بسته ميشود. قبل از نصب مطمئن شوید که دسته به درستی نصب شده باشد (موازی باز است). کلاس ۱۵۰ و ۳۰۰ ولو های مجاز ۸ اینچ و بالا معمولا با طراحی بال های نصب شده بر محور افقی مشخص میشوند. این کار باعث میشود ولوهای توپی به سرعت عمل کنند و در نتیجه برای برنامههای قطع جریان اضطراری توصیه میشوند. زمانی که پورت و توپ در یک خط هستند شیر باز است و جریان وصل است اما زمانی که شیر را 90 درجه بچرخانید، قسمت سخت توپ باعث قطع جریان و بسته شدن ولو می شود. هنگام باز شدن شیر ، اهرم با لوله هم راستا است. بال ولوها، ولو های حرکتی چرخشی هستند و تنها به یک چهارم دور (چرخش ۹۰ درجه) برای باز یا بسته کردن ولو نیاز دارند. This c onte᠎nt has been c᠎reated with GSA Con te​nt G ener᠎ator Demoversi​on!

خواندن
شیمیدر قم فینالیست لیگ برتر بسکتبال بانوان شد

همچنین بدلیل نوع طراحی بال ولو جهت باز و بسته کردن مسیر عبور گاز فریون به آچار نیاز است که همین امر باعث شده افراد غیر متخصص امکان دخالت در امور را از دست داده و نتوانند خواسته یا نخواسته به سیکل تبرید آسیب برسانند . سیت فلزی ولو های توپی به طور معمول، هر زمان که سطح ایمنی بالا مورد نیاز است، مانند برنامه HIPPS مورد استفاده قرار میگیرند. کروم افزوده شده در سطح فلز لایه ای از اکسید را ایجاد کرده که مانع از هر گونه خوردگی میگردد و با افزایش مقدار کروم مقاومت در برابر خوردگی افزایش می یابد . شیرهای توپی معمولی واسط سیال و ضایعات را درون حفره داخلی بدنه به دام میاندازند که تمیز کردن آنها غیر ممکن بوده و میتواند باعث آسیب به سطح نشیمنگاه شود و یا حتی عملکرد شیر را مختل کند. اما در شیر های برند نیپون یا اس وی اف چینی موجود در بازار گوی و توپی داخل شیر به صورت کروم یا استیل بی کیفیت 201 تولید میگردد. توپ در داخل بدن شیر آزاد است. وقتی دریچه توپی در مسیر جریان قرار دارد، امکان جریان را فراهم میکند درحالیکه وقتی شیر را 90 درجه میچرخانید، قسمت توپر توپ جریان را متوقف میکند. This po​st w as done wi th GS A Co᠎nt ent  Ge ne​ra​to r DEMO!

قسمت مشخصشده در تصویر را مشاهده کنید و به خاطر بسپارید تا زمانی که در مورد شیر ترنیون (Trunnion Mounted) برای شما توضیح خواهیم داد، تفاوت را مشاهده خواهید کرد. این امکان باعث میشود تا بتوان رسوبات شیر را به راحتی تمیز کرده و جابجایی نشیمنگاهها و پکینگ گلند و پرداخت یا پولیش خراشهای کوچک روی توپ بدون جدا کردن لوله از بدنه شیر انجام گیرد که این یک مزیت محسوب میشود. در بيشتر شیرهای توپی عمل كردن شير در حالتي روي ميدهد كه دسته شير تا ۹۰ درجه بچرخد. در بیشتر بال ولو ها عمل کردن ولو در حالتی روی می دهد که دسته ولو تا90 درجه بچرخد. به طور معمول در شیرهای توپی فولادی دسته (stem) و توپی از جنس استنلس استیل ۳۰۴ می باشد. تفاوت اصلی بین شیر های توپی فولادی و استنلس استیل در جنشس بدنه وکاربردهای خاص انها میباشد .آلیاژ استنلس استیل شامل اهن به همراه شامل مقادیری مختلفی از کربن سیلیکون و منگنز و حداقل ۵/۱۰% کروم میباشد . تفاوت اصلی بین شیر های توپی فولادی و استنلس استیل در جنشس بدنه وکاربردهای خاص انها میباشد . This c on᠎tent h᠎as be en c​reat ed ᠎by G SA Content  Gen erator D emov​ersi​on!

خواندن
مداحی شورای تبلیغات اسلامی استان بوشهر

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *