ایران در رتبه‌بندی خطر بلایا در بین ۱۹۵ کشور رتبه ۹۰ و در «پیشگیری و پیشگیری» رتبه ۴۶ را دارد.

[ad_1]

بر اساس آمارهای بین المللی هیچ کشوری آمادگی کامل برای این فاجعه را ندارد و در این رتبه بندی ایران در بین 195 کشور در رتبه 90 قرار دارد در حالی که در رده بندی «پاسخ اضطراری» ایران در رده 195 با امتیاز 36.4 قرار دارد. رتبه 94 را دارد.

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم ایران اختراعات در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص انتشار گزارش جدیدی از شاخص جهانی بیمه سلامت در سال 2021 گفت: این گزارش یکی از مهم‌ترین گزارش‌های جهان در مورد ارزش سلامت جهانی است که کارشناسان، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و GHS Health Global Health ارائه می‌کنند. فهرست مطالب. و بیل گیتس و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، با همکاری مؤسسه ملی بهداشت، تحقیقاتی را در مورد آن و مردم انجام دادند.

شاخص GHS 2021 ظرفیت 195 کشور را برای آماده شدن برای همه گیری ها و بیماری های همه گیر اندازه گیری می کند و آمارهای اخیر نشان می دهد که همه کشورها در معرض خطر همه گیری های آینده نیستند، از جمله آنهایی که می توانند آسیب بیشتری به بار آورند. و Quid-19.

وی گفت: در این مطالعات ارزیابی و ارزیابی کشورها از این اپیدمی ها و اپیدمی ها در 195 کشور بررسی شده است و وضعیت آنها در 6 دسته ارزیابی شده است و بر اساس داده ها هیچ کشوری آمادگی کامل برای مقابله با تهدید را ندارد. طاعون یا طاعون در آینده.

محمدی کوشکی تاکید کرد: کشور ما ایران با 36.5 درصد در بین 195 کشور در رتبه 90 قرار دارد.

ارزش زمین بخور
اولین ایالات متحده 75.9
دومین استرالیا 71.1
سوم فنلاند 70.9
چهارم شما دارید 69.8
پنجم تایلند 68.2
اسلوونی 67.8
هفتم بریتانیا 67.2
هشتم آلمان 65.5
نهم کره جنوبی 65.4
و سوئد 64.9
خواندن
امیدوارم از چمنزار لذت ببرید!

وی با بیان اینکه ایران با 36.5 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد، گفت: سومالی با 16 امتیاز در رده 195 و در مجموع رتبه اول این جدول را به خود اختصاص داده است. این ایالات متحده است و آخرین آنها در سومالی هستند.

محمدی کوشکی افزود: در این گزارش داده ها و تحقیقات انجام شده در 6 مقوله است که عبارتند از:

خط نشانگر
1 پیشگیری و پیشگیری
2 تحقیق و گزارش
3 سریع پاسخ دهید
4 سیستم سلامت
5 قول بهبود قدرت مالی و استانداردهای جهانی را می دهد
6 خطر بالا و محیط خطرناک

وی افزود: جایگاه ایران در این زمینه ها به شرح زیر است.

ایران با 42.9 امتیاز و 28.4 درصد از میانگین جهانی در زمینه پیشگیری و پیشگیری در رتبه 46 قرار دارد.
ایران در رده مقاومت ضد میکروبی (AMR) امتیاز 58.3 از 100 را کسب کرد.

در بخش تشخیص و گزارش، ایران با 28.9 امتیاز و میانگین 32.6 امتیاز در رده 102 گروه قرار دارد.

بر اساس گزارش واکنش سریع، ایران با 36.4 امتیاز در بین 195 کشور در رتبه 94 قرار دارد و در میانگین جهانی سال 2021، از 100 امتیاز، 37.6 امتیاز را به خود اختصاص داده است.

بر اساس «طرح سلامت» کشورمان با کسب 39.4 امتیاز، با 31.5 امتیاز در رده 70 جهان قرار دارد.

در «وعده بهبود توان مالی و مقررات» در رده پنجم با تحقیق و داده، ایران با میانگین جهانی 47.8 امتیاز و در مجموع 27.1 امتیاز در رتبه 185 قرار دارد.

«تغییرات اقلیمی و خطر» آخرین بخش این گزارش جهانی است که نشان می‌دهد کشورمان ایران با ۴۴.۴ امتیاز و ۵۵.۸ امتیاز در جهان در رتبه ۱۵۱ قرار دارد.

خواندن
بیش از 571 هزار تردد نوروزی در جاده های گلستان ثبت شد

همچنین ایران در واکنش انسان به حیوان ۲۵ امتیاز، سلامت بیولوژیکی ۲۴ امتیاز، زیست شناسی ۵۰ امتیاز و ایمنی ۱۰۰ امتیاز دارد. متأسفانه در تحقیق و عمل با استفاده از علم مسؤول دو امتیاز از 100 به صفر رسید.

محمدی کوشکی خاطرنشان کرد: در این گزارش جهانی، بررسی نشان می‌دهد که اگرچه بسیاری از کشورها توانسته‌اند توانایی‌های کووید-۱۹ خود را به سرعت افزایش دهند، اما همه کشورها در آینده در معرض خطر همه‌گیری و همه‌گیری نیستند. با این حال، پتانسیل زیادی برای راه های جدید برای دستیابی به موفقیت بلندمدت در برنامه ریزی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد که اکثر کشورها، از جمله برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان، سرمایه گذاری قابل توجهی برای تقویت آمادگی خود در برابر بیماری های همه گیر یا اپیدمی انجام نداده اند و پیشرفت کمی حاصل شده است.

رئیس کمیته فنی ایران خاطرنشان کرد: توصیه‌های کلیدی این گزارش عبارتند از؛

کشورها باید بودجه های بیمه سلامت را به بودجه ملی اختصاص دهند و ارزیابی هایی را با استفاده از مقیاس GHS 2021 انجام دهند تا یک برنامه ملی برای شناسایی خطرات خود و پر کردن شکاف ها ایجاد کنند.

سازمان های بین المللی باید از مقیاس GHS برای شناسایی کشورهای نیازمند حمایت استفاده کنند.

شرکت های خصوصی باید از مقیاس GHS برای یافتن فرصت هایی برای مشارکت با دولت ها استفاده کنند.

خیریه ها و سرمایه گذاران باید روش های جدید تامین مالی را توسعه دهند و از نمایه سازی GHS برای اولویت بندی منابع استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، امیرعباس محمدی کوشکی با حضور آنلاین در سازمان جهانی بهداشت در مراسم اپیدمی کووید 19 به ارائه تحقیقات و گزارش به نمایندگی از کشورمان پرداخت. همچنین در مجمع جهانی Covid-19 که توسط مرکز نوآوری و نوآوری سازمان ملل متحد و کارگاه های آموزشی با سازمان های علمی و تحقیقاتی بین المللی برگزار می شود، شرکت می کند.

خواندن
لیورپول قهرمان جام حذفی شد

آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) به طور مشترک این گزارش را تهیه کرده اند.

ایران در رتبه 90 جهان قرار دارد "مواجهه با اپیدمی ها" از 195 کشور / رتبه 46 در "پیشگیری و پیشگیری"

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *