انواع کمپرسور پیستونی {کمپرسور پیستونی یخچال، کولر، چیلر و…}

انواع کمپرسور پیستونی {کمپرسور پیستونی یخچال، کولر، چیلر و…}
کمپرسور سیلندر پیستونی

مکندگی کمپرسور ، گاز را از سمت راست فشار ضعیف به سمت فشار قوی منتقل می کند ، و حجم گازی که باید متراکم شود بستگی به میزان جابه جایی پیستون کمپرسور دارد . مکندگی کمپرسور ، گاز را از سمت راست فشار ضعیف به سمت فشار قوی منتقل می کند، و حجم گازی که باید متراکم شود بستگی به میزان جابه جایی پیستون کمپرسور دارد . همچنین سیستمهای تبرید کم دما و به خصوص آنهایی که از هیدروکربنهای نفتی یا هالوژنه به عنوان مبرد استفاده می کنند ، سازگاری بیشتری با این کمپرسورهای دارند. برای اینکه بخار کم فشار ، اواپراتور را ترک کند و راهی واحد تقطیر شود باید فشاری بیشتر از فشار موجود در قسمت مکش واحد تقطیر داشته باشد . جایی که بخار پرفشار باشد ، توبین به منزلة شیرفشار شکن عمل می کن و بخار کم فشار خروجی از توربین می تواند برای گرمایش یا مقاصد دیگر به کار رود . کمپرسورها را برحسب نیاز در اندازه های مختلفی می سازند و با توجه به نحوة کارکرد به سه نوع پیستونی، دوار و گریز از مرکز تقسیم می شوند . Post was generated by G᠎SA C on᠎tent Gen erator Demover᠎sion​.

کمپرسور سیلندر پیستونی

در تأسیسات کمپرسور گریز از مرکز ، اگر توربین بخار در دسترس باشد از نظر اقتصادی ترجیح دارد ، زیرا تجهیزات و نیروی کار لازم برای چنین تأسیساتی در مقایسه با آنچه برای کمپرسور گردنده با توربین گازی مشابه لازم است، نسبتاً کوچکتر و کمتر است. آنها توربین بخار است. واحدهای تبرید نوع گریز از مرکز در ظرفیتهای 100 تا 2500 تن و برای کار موتور برقی ، توربین بخار و یا موتور درونسوز تولید می شوند . از آنجا که در کمپرسورهای دوار نوع بسته یا هرمتیک، کیفیت گرداندن کمپرسور به دلیل یکجا بدن موتور و کمپرسور بهتر است، امروزه آنها را ، به ویژه در ظرفیتهای کمتر از یک تن، به تعداد زیاد تولید می کنند. کار کمپرسورها ، ایجاد نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز مبرّد از اواپراتور ، متراکم کردن گاز، و سپس فرستادن آن به کندانسور است ، که در آن گاز به مایع تبدیل می شود . قطعات حساس کمپرسور پیستونی از جمله فیلتر هوای ورودی نیاز به بررسی مداوم دارند. از جمله تجهیزات مورد نیاز سرویس ولو میباشد و بعد از کندانسور قرار میگیرد و در ابتدای لوله مایع قرار دارد و زمانیکه احتیاج به بستن مدار مایع برای منظورهای مختلف مثل تعمیر و سرویس کردن فیلتر درایر یا شیر مغناطیسی و جمع کردن مایع مبرد در رسیور استفاده کرد. Post w as cre ated with t he  help of GSA C onte nt Ge​nera​tor ᠎DE MO.

خواندن
علامت سوال سرمایه گذاری مشترک صداوسیما و وزارت ورزش! / 60 میلیارد حقوق رسانه ای چطور؟

میباشد، اما دلیل اینکه با وجود ضریب عملکرد پایین تمایل برای استفاده از این نوع کمپرسورها همچنان زیاد است تنوع در ظرفیت، طول عمر بالا، قابلیت تعمیر و ساختار ساده آنها میباشد. البته هريك از دستههاي فوق تنوع زيادي درشكل وساختار مكانيكي داشته ولي از لحاظ رفتاري داراي ويژگيهاي نسبتا يكساني هستند. کمپرسورهای پیستونی یکی از قدیمیترین و رایجترین کمپرسورهای جابهجایی مثبت هستند که با استفاده از پیستون عمل فشرده سازی هوا را انجام داده و فشار مورد نیاز انواع تجهیزات، دستگاهها و ابزارهای پنوماتیک را فراهم میکنند. که با حرکت رفت و برگشتی پیستون ها، برای فشرده سازی ارتباط دارد. کار کمپرسورها ، ایجاد نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز مبرّد از اواپراتور ، متراکم کردن گاز ، و سپس فرستادن آن به کندانسور است ، که در آن گاز به مایع تبدیل می شود . یک انشعاب از بالا به داخل یک راه صابکولر وارد میشود و از پایین خارج میشود.

در فشارهای پایین تقطیر گشته و به صورت مایع در میاید و به همراه با گاز وارد کمپرسور میگردد و این امر باعث شکستن سوپاپ ها و از بین رفتن سیلندر و پیستون و از آبندی انداختن کمپرسور میشود. کمپرسورهای گریز از مرکز از مبردهای کم فشار استفاده می کنند و معمولاً اواپراتور و کندانسور آنها هر دو با فشار کمتر از جو کار می کنند. از این رو این کمپرسورها برای تراکم مقادیر زیاد گاز مبرد و اختلاف فشارهای کم ایده ال هستند . ولی در بسیاری از کاربردها ، خصوصاً در ظرفیتهای پایین ، کمپرسورها را موتورهای برقی می گردانند که به جعبه دنده های افزاینده مجهزند. در موقع عمل برگشت پیستون و با بسته بودن هر دو سوپاپ فشار داخل سیلندر به همان نسبت که حجم افزایش می یابد. چنانچه می خواهید یکی از انواع کمپرسور را خریداری نمایید اما کمپرسور مورد نیاز خود را پیدا نمی کنید و میان انتخاب کمپرسور اسکرو و پیستونی مانده اید باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که به حجم هوایی کمتر از 1200 لیتر بر دقیقه نیاز بود و هم چنین به صورت موقت نیاز به استفاده از کمپرسور داشتید، بهترین گزینه ای که می توانید انتخاب نمایید انواع کمپرسور پیستونی می باشد که می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

خواندن
دور پنجم مذاکرات تهران -ریاض به‌زودی برگزار می‌شود

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کمپرسور سیلندر پیستونی.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *