انتخاب دشوار بین روسیه و ایالات متحده؛ جنگ اوکراین اسرائیل را به بحران انداخته است

[ad_1]

فشار بر رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ در اوکراین هر روز در حال افزایش است، زیرا به نظر می رسد دولت از ترس تضعیف منافع خود، موضع بی طرفی را بین روسیه و آمریکا انتخاب کرده است، در حالی که این موضع متعلق به مسکو یا واشنگتن نیست. . این غیرقابل قبول است، بنابراین تل آویو باید یا از روسیه حمایت کند یا بزرگترین متحد خود، ایالات متحده را انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه سراسری سعدی البلد در مطلبی به قلم “محمدعلی” درباره وضعیت رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اوکراین و ترس از موضع گیری شدید مقامات این رژیم در این باره نوشت. یک طرف را به وضوح تعریف کنید: اسرائیل می خواهد بدون روسیه، یا آمریکا را عصبانی می کند، عصای خود را در وسط بگیرد و با پیروزی از این جنگ خارج شود.

همانطور که بسیاری از کشورها به دنبال جدایی از بلوک غرب ضد روسیه هستند، اسرائیل نیز چنین است.

به گزارش رسانه ها و روزنامه های بین المللی، صبر روسیه و آمریکا و تلاش آنها برای دیدن احزاب و کشورهای مختلف در کنار خود به پایان رسیده است.

ایالات متحده هشدار داده است که فشار را بر کشورهایی که نتوانسته اند روسیه را مجازات کنند، افزایش خواهد داد، اما واشنگتن تاکنون نام اسرائیل را ذکر نکرده است و تل آویو موقعیت و توانایی آن را نمی خواهد. جوامع یهودی اوکراین و روسیه. که شامل افراد بزرگ، کارآفرینان و سرمایه گذاران می شود.

از سوی دیگر روسیه آشکارا نارضایتی خود را از دولت تل آویو و موضع متناقض آن ابراز کرده است.

خواندن
شگرد جدید سارقان خودرو با استفاده از بطری

تلاش های اسرائیل برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین نیز با شکست مواجه شده است و نه مسکو و نه کی یف به پیشنهاد تل آویو پاسخ نداده اند.

روسیه بر نگرانی اسرائیل در مورد تجدید نظر مسکو در توافق خود با دولت سوریه تمرکز کرده است.

روسیه با افزایش حمایت خود از متحدان دولت سوریه یا فلسطینی ها در مبارزه با نیروهای اسرائیلی در اورشلیم، تل آویو را تحت فشار قرار می دهد.

در تلاش برای جلب رضایت روسیه، اسرائیل درخواست اوکراین برای تسلیحات و فناوری نظارتی در تل آویو را رد کرده است. با این حال، به اوکراین کمک های بشردوستانه ارائه کرد و به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت اشغال روسیه رای مثبت داد.

مقامات اشغالگر همچنین در شورای حقوق بشر سازمان ملل به تعلیق روسیه رای مثبت دادند.

با این حال، اظهارات یایر لاپید وزیر خارجه اسرائیل مبنی بر اینکه روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده است، موضع مسکو را تضعیف می کند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات لاپید تلاشی از سوی دولت اوکراین برای استفاده از وضعیت اوکراین برای منحرف کردن توجه بین المللی از یکی از آشفته ترین کشورهای جهان است. طولانی ترین درگیری در جهان، درگیری بین فلسطین و تلفن دولت آویو

آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی، اندکی پس از اعلام این خبر به یک خبرگزاری یهودی گفت که اسرائیل و روسیه هنوز دوستان یکدیگر هستند، اما مسکو امیدوار است تل‌آویو اقدامات لازم را انجام دهد.

دریاسالار اولگ ژوراولف، معاون مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم در سوریه، در تلاش برای افزایش فشار بر مقامات اسرائیلی، اعلام کرد که نیروی هوایی Buk M2E اخیراً کنترل را به دست گرفته است. روسیه موشک شلیک شده توسط دولت روسیه را شلیک می کند. او مداخله کرد.

خواندن
جهاد تبیین باید با علم و تجربه لازم همراه باشد

اولگ این را روشن کرد. مسکو هشدار داده است که روسیه ممکن است حملات آینده اسرائیل به سوریه را توجیه نکند، به این معنی که اسرائیل نمی تواند در جنگ اوکراین و اوکراین با روسیه و ایالات متحده بازی کند و بین دو طرف یکی را انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *