اردوغان گفت و گوی تلفنی با لوکاشنکو درباره اشغال اوکراین توسط روسیه داشت

[ad_1]

دفتر رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که وی با همتای بلاروس خود الکساندر لوکاشنکو درباره اشغال اوکراین توسط روسیه گفتگوی تلفنی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته دفتر رجب طیب اردوغان، دو رهبر درباره آتش بس میان روسیه و اوکراین گفتگو کردند. مذاکرات روز دوشنبه هیچ تغییری ایجاد نکرد و میانجی‌های هر دو طرف زمان برگزاری دور جدید مذاکرات را اعلام نکردند.

دفتر اردوغان اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه به لوکاشنکو گفته است که آنکارا به کار خود برای پایان دادن به جنگ و بازگرداندن صلح ادامه خواهد داد. روسیه عملیات خود در اوکراین را “عملیات ویژه” می نامد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که کشورش نمی تواند روابط خود را با روسیه یا اوکراین قطع کند و افزود که آنکارا برای جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین، توافقنامه عبور از دریای سیاه در ترکیه را اجرا خواهد کرد.

ترکیه، یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، روز یکشنبه حمله روسیه به اوکراین را “جنگ” خواند و برخی از شروط را در معاهده بین المللی 1936 ارائه کرد که حرکت برخی کشتی های روسیه را از طریق خلیج ترکیه محدود می کند.

ترکیه پیش از این پیشنهاد داده بود در مناقشه روسیه و اوکراین میانجیگری کند. ترکیه با هر دو کشور مرزهای دریایی دارد و روابط خوبی با آنها دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

خواندن
مهندسی طرح و ساخت دامون (2)

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *